Лаппо Віолетта Валеріївна

доктор педагогічних наук,

професор

violetta.lappo@pnu.edu.ua

 

Персональна інформаціяОсновні публікаціїДіяльністьКонтакти

Спеціальність – 13.00.07 – Теорія і методика виховання
Сфера наукових зацікавлень – педагогіка вищої школи, агіологія, етнопедагогіка


Монографії, навчально-методичні посібники
1. Лаппо В. В. Формування духовних цінностей студентської молоді в начально-виховному процесі вищого навчального закладу: теоретико-методичні засади: монографія. Івано-Франківськ: НАІР, 2017. 356 с.
2. Лаппо В.В. Формування духовних цінностей студентської молоді в умовах закладу вищої освіти: монографія. Івано-Франківськ: НАІР, 2019. 440 с.
3. Лаппо В.В. Педагогічні засади етнічної соціалізації старших дошкільників в закладах дошкільної освіти гуцульського етнорегіону : монографія. Івано-Франківськ: НАІР, 2020. 400 с.
4. LappoV.V. Features of pedagogical support in the process of forming the spiritual values of students. Pedagogy in modern conditions. New York: Primedia eLaunch LLC, 2020. Р.150-158.

5. Лаппо В. В., Поясик О. І., Русакова О. В., Чепіль М. В. Підготовка майбутніх вчителів до інтеграції гуцульської етнокультури в освітній процес початкової школи: монографія / за літ. ред. Г. М. Волощук. Івано-Франківськ: НАІР, 2021. 316 с.

6. Лаппо В. В. Основи педагогічних досліджень:   навч.метод. посіб.: 2-ге  вид., перероб. та доп.. Івано-Франківськ: НАІР, 2021.  336  с.

7. Лаппо В.В. Філософія: навчально-методичний посібник: 2-ге вид., перероб. та доп.. ІваноФранківськ: НАІР, 2022. 360 с.

8. Лаппо Віолетта Валеріївна. Теорія і методика виховання: навчальний  посібник. Івано-Франківськ: НАІР, 2022. 384 с.

9. Лаппо В.В. Методика виховної роботи в літніх дитячих оздоровчих таборах: практичний посібник. 2-ге вид., перероб. та доп. Івано-Франківськ: НАІР, 2023. 290 с.

Статті у наукових фахових виданнях
1. Лаппо В.В. Актуалізація етнопедагогічних традицій у виховному процесі ВНЗ –важливий чинник формування духовних цінностей студентства. Нова педагогічна думка. № 3 (83). 2015.С. 95-98.
2. Лаппо В.В.Використання української агіографії у системі духовно-морального становленняучнівської молоді. Наукові записки Національного університету «Острозька академія»: серія«Педагогіка і психологія». Вип 21. Тематичний випуск: «Духовно-моральне вихованнямолодого покоління. Вітчизняний і зарубіжний досвід». Острог: Видавництво Національногоуніверситету «Острозька академія», 2012. С.51-59.
3. Лаппо В.В. Виховання духовних цінностей студентської молоді засобами національної
культури. Науковий вісник Мелітопольського державного педагогічного університету імені
Богдана Хмельницького. Серія: Педагогіка. №2 (13) Мелітополь: Видавництво МДПУ
ім.Б.Хмельницького, 2014. С. 142-146.
4. Лаппо В.В. Виховання шляхетної особистості в контексті педагогічних традицій й освітніх інновацій. Теоретико-методичні проблеми виховання дітей та учнівської молоді:
зб.наук.праць. Кіровоград: Імекс-ЛТД, 2014. Вип. 18, кн. 1. С. 388 – 397.
5. Лаппо В.В. Діагностика сформованості духовних цінностей студентів, які здобувають
педагогічну освіту. Вісник Луганського національного університету імені Тараса Шевченка:
Педагогічні науки. № 7 (312). 2017. Ч. ІІ. С.63–76.
6. Лаппо В.В. Духовно-ціннісне самовизначення особистості студента в освітньому просторі
вищої школи. Вісник Черкаського університету. Серія: Педагогічні науки. 2015. № 1 (334). С. 66-73.
7. Лаппо В.В. Етнопедагогічні чинники активізації українознавчого компоненту в роботі з
дошкільниками. Обрії. 2009. № 2. С. 103 – 106.
8. Лаппо В.В. Інтегрування етнокультурних цінностей у краєзнавчу роботу дошкільних
навчальних закладів (на прикладі гуцульського етнорегіону). Краєзнавство. 2011. № 3.С.44-49.
9. Лаппо В.В. Концептуалізація феномену святості в контексті філософсько-релігійних
досліджень. Історія релігій в Україні: науковий щорічник. Книга ІІ. Частина 2: Філософія.
Політологія. Частина 3: Сакральне мистецтво. Львів: Інститут релігієзнавства – філія
Львівського музею історії релігії: вид-во «Логос», 2012. С.47-53.
10. Лаппо В.В. Значення проектної діяльності в процесі особистісно-орієнтованого виховання студентської молоді. Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології: наук. журнал. Суми : Вид-во СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2016. № 5 (59). С. 147-154.
11. Лаппо В.В. Історико-педагогічна ретроспектива проблеми духовного становлення особистості Вісник Луганського національного університету імені Тараса Шевченка (педагогічні науки) № 8 (322). 2018. Частина І. С. 186–197.
12. Лаппо В.В. Методологічне підґрунтя формування духовних цінностей як пріоритетного
чинника соціальної активності студентської молоді. Науковий вісник Мелітопольського
державного педагогічного університету імені Богдана Хмельницького. Серія: Педагогіка. №1 (14). Мелітопіль: Видавництво МДПУ ім. Б.Хмельницького, 2015. С. 47-54.
13. Лаппо В.В. Навчально-методичний сайт викладача як складова психолого-педагогічної
реабілітації студентів з вадами зору. Соціально-психологічні проблеми тифлопедагогіки.
Збірник наукових праць. Київ: НПУ ім. М.П.Драгоманова, 2011. Випуск 5 (13). С.108-118.
14. Лаппо В.В. Організаційно-методичні засади духовного розвитку особистості студента в
освітньому просторі вищого навчального закладу / В.В.Лаппо // Нова педагогічна думка. – № 2. (82). – 2015. – С. 46-49.
15. Лаппо В.В. Організація дозвілля як чинник активізації особистісного потенціалу студента. Гуманітарний вісник ДВНЗ «Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди». Додаток 1 до Вип. 35, Том VIII (59): Тематичний випуск «Вища освіта України у контексті інтеграції до європейського освітнього простору». Київ: Гнозис, 2015. С. 167 – 174.
16. Лаппо В.В. Організація процесу виховання духовних цінностей студентської молоді під час тематичної табірної зміни. Педагогічна освіта: теорія і практика. Психологія. Педагогіка: зб. наук. пр. Київ, ун-т ім. Б.Грінченка; ред.кол.: Огнев’юк В.О., Хоружа Л.Л. та ін.: Київ, ун-т ім. Б. Грінченка, 2017. № 27. С. 52-56.
17. Лаппо В.В. Особливості формування духовних цінностей студентської молоді в позааудиторній діяльності закладу вищої освіти. Науковий часопис національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 5. Педагогічні науки: реалії та перспективи. Випуск 64: збірник наукових праць. Київ: Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2018. С.115–120.
18. Лаппо В.В. Педагогічні чинники розвитку духовно-ціннісної сфери особистості студента. Педагогічні науки. 2015. Випуск LXVІІ. С. 366-370.
19. Лаппо В.В. Передумови використання Інтернет-ресурсів в якості засобів духовно-морального виховання студентів. Педагогічні науки. 2015. Випуск LXVІІІ. С. 114-119.
20. Лаппо В.В. Прилучення студентської молоді до цінностей духовної культури в освітньому просторі класичного університету. Збірник наукових праць Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини. Умань: ПП Жовтий О.О., 2014. Ч.1. С.217-223.
21. Лаппо В.В. Проблеми і перспективи вдосконалення процесу виховання духовних цінностей студентів в умовах ВНЗ негуманітарного профілю. Педагогічний дискурс: зб.наук.праць. Хмельницький: ХГПА, 2015. Вип.18. С. 118-123.
22. Лаппо В.В. Проблеми впровадження навчальних курсів морально-духовного спрямування у систему сучасної української освіти. Збірник наукових праць Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини. Умань: ПП Жовтий О.О., 2013.Ч.1. С.125-134.
23. Лаппо В.В. Провідні засади оптимізації духовних потреб студентів в умовах сучасної вищої школи. Інженерні та освітні технології. Тематичний випуск: «Сучасна вища освіта: реалії, проблеми, перспективи». Кременчук: КрНУ, 2015. Вип.3 (11). С.74-77.
24. Лаппо В.В. Психологічний клімат академічної групи – чинник виховання духовних цінностей особистості студента. Наука і освіта: Психологія. Науково-практичний журнал
Південноукраїнського національного університету імені К.Д.Ушинського. 10/СХХХІХ,.2015. С. 86 – 91. (Видання індексується у наукометричній базі Web of Sciences).
25. Лаппо В.В. Психолого-педагогічні засади розвитку емпатії у контексті духовно-ціннісного самовизначення студентів ВНЗ. Теоретико-методичні проблеми виховання дітей та учнівської молоді: зб.наук.праць. Інститут проблем виховання НАПН України. Київ, 2017. Вип. 21, кн.1. С. 343 – 354.
26. Лаппо В.В. Психолого-педагогічні передумови активізації етнокультурних вартостей у
провідних напрямах дошкільного виховання. Теоретико-методичні проблеми виховання дітей та учнівської молоді: зб.наук.праць. Кіровоград: Імекс-ЛТД, 2013. Вип. 17, кн. 1. С. 398 – 409.
27. Лаппо В.В. Роль взаємин викладачів і студентів ВНЗ у процесі утвердження духовних
цінностей особистості майбутнього педагога (за результатами констатувального експерименту). Збірник наукових праць Дніпровського державного технічного університету. Матеріали Міжнародної науково-практичної конференції «Інновації у вищий освіті – 2017». Тематичний випуск. Кам’янське, 2017. С. 58–62.
28. Лаппо В.В. Роль куратора академічної групи у розвитку духовного потенціалу студентів ВНЗ / В.В. Лаппо // Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології: наук. журнал /
голов. ред. А. А. Сбруєва. – Суми : Вид-во СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2015. № 3 (47).
С. 364-371.
29. Лаппо В.В. Структурно-функціональна модель формування духовних цінностей студентської молоді в навчально-виховному процесі закладу вищої освіти. Інноваційна педагогіка.2018. № 6. С. 109–114.
30. Лаппо В.В. Сутнісна характеристика рефлексії як складової процесу формування духовних цінностей студентів ВНЗ. Теоретико-методичні проблеми виховання дітей та учнівської молоді: зб.наук.праць. Київ, 2015. Вип. 19, кн. 1.– С. 321 – 330.
31. Лаппо В.В. Теоретико-методичні засади оптимізації процесу формування толерантності учнів старшої школи. Науковий вісник Мелітопольського державного педагогічного університету імені Богдана Хмельницького. Серія: Педагогіка. Мелітополь: Видавництво МДПУ ім. Б.Хмельницького. 2018, 2 (21). С. 57-64.
32. Лаппо В.В. Теоретичні засади вдосконалення духовної сфери особистості студента в умовах вищої школи. Збірник наукових праць: філософія, соціологія, психологія. Івано-Франківськ: Видво ДВНЗ «Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника», 2015. Вип. 20, ч.1. С. 128-135.
33. Лаппо В.В. Технологія залучення творів кіномистецтва у процес виховання духовних цінностей студентів ВНЗ. Вісник Луганського національного університету імені Тараса Шевченка: Педагогічні науки. №3 (300). 2016. Ч 1. С. 60-67.
34. Лаппо В.В. Тренінгова діяльність як чинник оптимізації процесу виховання духовних цінностей студентів ВНЗ. Вісник Черкаського університету. Серія: Педагогічні науки. 2016. № 2. С. 92- 97.
35. Лаппо В.В. Філософська інтерпретація «житій» святих як аксіологічної парадигми становлення особистості. Історія релігій в Україні: науковий щорічник / упоряд О. Киричук, М.Омельчук, І.Орлевич. Львів: Інститут релігієзнавства – філія Львівського музею історії релігії, вид-во «Логос», 2011. Книга ІІ. С. 153-161.
36. Лаппо В.В. Форми активізації діалогічного спілкування як провідного чинника виховання духовних цінностей студентів ВНЗ. Гуманітарний вісник ДВНЗ «Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди» Додаток 3 до Вип. 36, Том I (17): Тематичний випуск «Міжнародні Челпанівські психолого-педагогічні читання». Київ: Гнозис, 2016. С. 174-83.

37. Лаппо В.В. Формування духовних цінностей студентів ВНЗ у процесі навчальної діяльності. Оновлення змісту, форм та методів навчання і виховання в закладах освіти. Збірник наукових праць: Наукові записки Рівненського державного гуманітарного університету. Випуск 12 (925). Частина 1. Рівне: РДГУ: 2015. С. 277-285.
38. Лаппо В.В. Формування духовних цінностей студентської молоді в координатах системного підходу. Духовність особистості: методологія, теорія і практика: збірник наукових праць: матеріали ІХ Міжнародної науково-практичної конференції «Культурна особистість у світлі виховання, освіти і духовної безпеки» (23 травня 2018 року, м. Київ); Ч.ІІ. Вип. 3 (84). Сєвєродонецьк: вид-во СНУ ім. В. Даля, 2018. С. 111–120.

39. Лаппо В.В. Гуманістичні засади формування духовних цінностей студентів в умовах закладу вищої освіти. Науковий журнал Хортицької національної академії. (Серія: Педагогіка. Соціальна робота. 2022. Вип. 1(6). С.24-35.

40. Лаппо В. Формування у старших дошкільників ціннісного ставлення до рідного краю в ЗДО гуцульського етнорегіону. Теоретико-методичні проблеми виховання дітей та учнівської молоді: зб. наук. праць. Вип. 26. Кн. 1. 2022. С. 199-212.

41. Lappo V. Methods and Technology of Diagnosis of Personal Spiritual Values of University Students. Journal of Vasyl Stefanyk Precarpathian National University. Pedagogy Vol. 9, No 1, 2022. Р. 69-81.

Статті в іноземних та іншомовних виданнях
1.Лаппо В.В. Проблемы и перспективы формирования духовных ценностей у студентов
университета (по результатам эксперимента). Вестник Актюбинского регіонального
государственного университета имени К. Жубанова. 2017. № 4. С. 240–252.
2.Лаппо В.В. Роль гуманитарного образования в процессе формирования духовных ценностей личности студента. Вестник Академии Педагогических Наук Казахстана. № 5 (сентябрьоктябрь). 2015.С. 24-30.
3.Lappo V.V. Prerequisites for Calendar Ritualism Integration to the Process of Spiritual Development of Students of Mountain Regions. Journal of Vasyl Stefanyk Precarpathian National
University.Volume 1. № 2-3.2015. Р.136-139.
4.Lappo V.V. Spiritual and Value Self-determination of Student’s Personality in Educational Space
i. of High School. Science and Education a New Dimension. Pedagogy and Psychology, III (28), Issue: 55, 2015. Р. 10-13.
5. Lappo V.V. Use of Internet Resources as a Means of Spiritual Education of Classical University
Students. The New Educational Review. Vol. 42. No. 4, 2015. Р. 123 -133. (Видання індексується
у наукометричній базі Scopus)
6.Lappo V.V. Technology of attraction of film art works in the spiritual values education process of high school students. Pedagogika Vol. 127. No. 3, 2017. Р. 23–31. (Видання індексується у
наукометричній базі Scopus)
7. Lappo V., Ternopilska V. Psychological mechanisms and pedagogical factors for the development of empathy in the college students. IJPINT 2018; 5 (2): Р.102-111.
8. Lappo V. Theoretical and Methodological Principles of Formation of the Spiritual Values of
Students in the Conditions of Higher Education Institutio. Future Human Image. 2019 (11) 1. Р.42-
55.
9.Blynova O., Lappo V., Kalenchuk V., Agarkov O., Shramko I., Lymarenko L., Popovych I. (2020). Corporate Culture of a Higher Education Institution as a Factor in Forming Students’ Professional Identity. Revista Inclusiones, 41Vol: 7 num 3, 481-496. (Видання індексується у наукометричній базі Web of Sciences).
10. Halian, A., Halian, I., Burlakova, I., Shevchenko, R., Lappo, V., Zhigarenko, I. & Popovych, I.
(2020). Emotional Intelligence in the Structure of Adaptation Process of Future Healthcare
Professionals. Revista Inclusiones, 37 Vol: 7 num 3, 447-460. (Видання індексується у
наукометричній базі Web of Sciences).

11. Lappo, V. V., Soichuk, R. L., & Akimova, L. M. (2022). DIGITAL TECHNOLOGIES OF SUPPORT THE SPIRITUAL DEVELOPMENT OF STUDENTS. Information Technologies and Learning Tools, 88(2), 103–114. https://doi.org/10.33407/itlt.v88i2.3403

 

Сфера діяльності –педагогіка вищої школи