Наукові видання

Лаппо В.В. Методика виховної роботи в літніх дитячих оздоровчих таборах: практичний посібник. 2-ге вид., перероб. та доп. Івано-Франківськ: НАІР, 2023. 290 с.

У посібнику визначено теоретичні засади діяльності літнього дитячого оздоровчого табору; подано нормативно-правове забезпечення функціонування ЛДОТ; узагальнено методичні рекомендації щодо організації виховної роботи в тимчасовому дитячому колективі; наведено зразки виховних заходів, різноманітних ігор, психологічних тренінгів спрямованих на усебічний розвиток дітей під час літнього відпочинку. Посібник містить інформацію про мету, завдання та форми звітності при проходженні літньої педагогічної практики студентами ЗВО. Книга призначена для студентів педагогічних спеціальностей ЗВО, вихователів, вожатих, керівників літніх дитячих оздоровчих таборів, а також буде корисною для організаторів дитячого дозвілля, соціальних педагогів, батьків.

Лаппо Віолетта Валеріївна. Теорія і методика виховання: навчальний  посібник. Івано-Франківськ: НАІР, 2022. 384 с.

У посібнику узагальнено теоретичні й методичні засади сучасної виховної роботи з учнівською молоддю. Визначено сутність, місце й роль виховання в життєустрої суспільства. Узагальнено принципи, форми, методи і засоби виховання; шляхи й способи досягнення виховної мети. Значна увага надається питанням реалізації різноманітних напрямів виховання як передумови формування визначальних складових базової культури особистості.  Охарактеризовано провідні чинники родинного, громадського й національного виховання.

Навчальний посібник орієнтований на студентів очної і заочної форм навчання закладів вищої та післядипломної педагогічної освіти, викладачів гуманітарних дисциплін, учителів закладів загальної середньої освіти, батьків та усіх, хто цікавиться проблемами виховання.

Лаппо В.В. Філософія: навчально-методичний посібник: 2-ге вид., перероб. та доп.. ІваноФранківськ: НАІР, 2022. 360 с.

Посібник підготовлено на базі типової програми з курсу філософії для вузів України, з урахуванням потреб підготовки бакалаврів педагогічного профілю. Провідним завданням посібника є орієнтація студентів на самостійну роботу в процесі опанування філософського знання. З цією метою автором запропоновано комплекс тематичних вправ для пошуководослідної діяльності, тести різного рівня, методичні поради.

Видання призначене для студентів педагогічних спеціальностей закладів вищої освіти. Водночас воно буде корисне для магістрантів, аспірантів, викладачів.

 

Лаппо В. В. Основи педагогічних досліджень:   навч.метод. посіб.: 2-ге  вид., перероб. та доп.. Івано-Франківськ: НАІР, 2021.  336  с.

У посібнику систематизовано провідні аспекти планування, організації й здійснення науково-дослідницьких пошуків у царині педагогіки; розкрито зміст основних категорій наукознавства; розглянуто сучасну структуру підготовки науково-педагогічних кадрів, узагальнено етапи та специфіку наукової роботи: визначення методології і методів педагогічного дослідження, оформлення результатів наукової роботи. Наведено основні вимоги Міністерства освіти і науки  України до курсових та магістерських робіт, а також вимоги Вищої атестаційної комісії України до дисертацій та авторефератів. Автором запропоновано низку порад щодо підвищення ефективності науково-педагогічних досліджень.

Навчально-методичний посібник орієнтований на студентів, магістрантів, аспірантів. докторантів закладів вищої та післядипломної педагогічної освіти, здобувачів наукового ступеня доктора філософії в галузі педагогіки, викладачів педагогічних ЗВО.

Лаппо В. В. Педагогічна інноватика : навч.-метод.посібник. Івано-Франківськ: НАІР, 2020. 360 с.

Посібник – розгорнути

Лаппо В.В. Педагогічний супровід духовного зростання студентів закладів вищої освіти: монографія / за наук. ред. В.В.Стинської. Івано-Франківськ: НАІР, 2021.  488 с.

У монографії обґрунтовано провідні засади процесу духовного зростання особистості  на етапі фахової підготовки. Узагальнено результати діагностування   визначальних складових духовності студентів ЗВО; розкрито педагогічні чинники духовного зростання студентства в осередку вищої школи; конкретизовано умови оптимізації, технології і засоби духовного вдосконалення студентської молоді.

Рекомендовано  заступникам  деканів факультетів з виховної роботи, науково-педагогічним працівникам, кураторам академічних груп, координаторам студентського самоврядування, організаторам молодіжного дозвілля.

Лаппо В. В., Поясик О. І., Русакова О. В., Чепіль М. В. Підготовка майбутніх вчителів до інтеграції гуцульської етнокультури в освітній процес початкової школи: монографія / за літ. ред. Г. М. Волощук. Івано-Франківськ: НАІР, 2021. 316 с.

Монографія колективна. ПЕРЕГЛЯНУТИ

У монографії обґрунтовано потребу актуалізації педагогічногопотенціалу вітчизняної етнокультури; визначено критерії та показники готовності студентів і педагогів-практиків до етнічної соціалізації молодших школярів; розкрито провідні чинники професійного становлення майбутніх вчителів у царині етнізації освітнього процесу початкової школи; охарактеризовано педагогічні умови, форми, методи, засоби, що забезпечують інтеграцію елементів гуцульської етнокультури в змістове наповнення Нової української школи. Монографія адресована викладачам закладів вищої освіти педагогічного спрямування, студентам спеціальності «Початкова освіта», вчителям початкових класів, дослідникам етнокультурного феномену Гуцульщини.

Лаппо В.В. Педагогічні засади етнічної соціалізації старших дошкільників в закладах дошкільної освіти гуцульського етнорегіону [монографія]. Івано-Франківськ: НАІР, 2020. 400 с.

          У монографії представлено дослідження проблем етнічної соціалізації особистості в період старшого дошкільного віку. Обґрунтовано ідею про те, що етнічна соціалізація є провідним чинником формування етнічної самосвідомості і ціннісного ставлення до рідного краю. Визначено критерії і показники, що дозволяють вивчати особливості і динаміку сформованості етнічної самосвідомості   особистості старшого дошкільника. Розкрито зміст етнокультурної самобутності Гуцульщини. Відображено результати експериментальної перевірки моделі формування етнічної самосвідомості вихованців старших груп ЗДО. Охарактеризовано педагогічні умови, форми,  методи,  засоби, що забезпечують ефективність етнічної соціалізації в освітніх дошкільних закладах гуцульського етнорегіону.

Монографія адресована науково-педагогічним працівникам закладів вищої освіти, студентам спеціальності «Дошкільна освіта», слухачам курсів закладів післядипломної  педагогічної освіти,  педагогам-практикам, керівникам ЗДО, дослідникам в царині українського дошкілля.

 

Лаппо В.В. Формування духовних цінностей студентської молоді в умовах закладу вищої освіти [монографія]. – Івано-Франківськ: НАІР, 2019. – 440 с.

У монографії обгрунтовано провідні засади формування духовних цінностей студентів закладів вищої освіти; визначено критерії і показники, що дозволяють вивчати особливості і динаміку сформованості духовних цінностей як інтегрального утворення особистості студента; відображено результати експериментальної перевірки моделі формування духовних цінностей студентської молоді в освітньому процесі ЗВО; охарактеризовано педагогічні умови, форми, методи, засоби, що забезпечують духовну спрямованість освітнього середовища сучасної вищої школи та педагогічної підтримки студентів у  їх духовно-ціннісному самовизначенні.

Монографія адресована  науково-педагогічним працівникам закладів вищої освіти, магістрантам, аспірантам, дослідникам, кураторам академічних груп ЗВО.

 

Західна Україна: історико-культурний та етнолінгвістичний аспекти (друга половина ХІХ – ХХІ ст.): Колективна монографія. 2-ге видання, доповнене / За редакцією Плекана Ю.В., Кондур О.С., Слипанюк О.В. – Івано-Франківсь: НАІР, 2016. – 376 с.

У монографії зосереджена увага на вивченні суспільно-політичних, соціально-економічних та світоглядних аспектів розвитку західноукраїнських земель,психолого-педагогічних особливостях етнокультурних традицій Західної України, а також на дослідженнні літературного процесу та мовних особливостей покутсько-гуцульського регіону.

Пропонована праця розрахована на широке коло фахівців, науковців, студентів.

 

 

 

Поясик О. І. Музична освіта та виховання учнів і молоді Галичини (20-30-ті рр. XX ст.): Монографія /

О. І. Поясик. –  2-ге вид. перероб. і доп. –  Івано-Франківськ: НАІР, 2013. – 170 с.

У монографії досліджено процес зародження , становлення та розвитку музичної освіти й виховання учнів і молоді Галичини. Розглянуто діяльність основних закладів музичної освіти (загальноо

світні, музичні, духовні), культурно-просвітницьких, молодіжних організацій і товариств. На основі джерельних матеріалів виявлено і розкрито тенденції, особливості, зміст та форми музичної освіти й виховання учнів і молоді галицького краю.

Рекомендується студентам та викладачам вищих навчальних закладів, науковцям, слухачам системи підвищення педагогічної освіти, учителям музичного мистецтва загальноосвітніх шкіл.

 

 

Лаппо В.В. Формування духовних цінностей студентської молоді в начально-виховному процесі вищого навчального закладу: теоретико-методичні засади [монографія]. – Івано-Франківськ: НАІР, 2017. – 354 с.

У монографії  обґрунтовано провідні засади формування духовних цінностей студентів вищих навчальних закладів. Визначено критерії і показники, що дозволяють вивчати особливості і динаміку сформованості духовних цінностей як інтегрального утворення особистості студента. Відображено результати експериментальної перевірки моделі формування духовних цінностей студентської молоді в начально-виховному процесі ВНЗ. Охарактеризовано педагогічні умови, форми,  методи,  засоби, що забезпечують духовну спрямованість освітнього середовища сучасної вищої школи та педогічної підтримки студентів у їх духовно-ціннісному самовизначенні.

Монографія адресована науково-педагогічним працівникам вищих навчальних закладів, магістрантам, аспірантам, дослідникам, кураторам академічних груп ВНЗ.